ANASUKA

ANASUKA-Gabungan perkataan Arab dan Melayu membawa makna 'saya suka'. Bersesuaian dengan tema blog,Saya cuba merakamkan gambar2 lama dan baru tentang peristiwa istimewa bersama keluarga, saudara mara dan sahabat2 dalam aktiviti riadah yang saya lakukan bila ada kelapangan. Terkadang tersasar juga ke bahasa paninian

Tuesday, February 15, 2011

Rumah Kayu 2

Gambar2 di bawah saya ambil dari internet dan saya sendiri tidak tahu tuan punya asal gambar2 ini. Mohon berbanyak maaf. Apa pun, saya kagumi keunikan gambar2 rumah kayu ini. Kita maklum yang rumah kayu sinonim dengan kehidupan masyarakat Melayu Nusantara.

Rumah warisan


Rumah Melaka


Rumah Bumbungan Lima Indonesia


Rumah tradisional Jambi,Indonesia

Rumah Terengganu



Rumah tradisi Riau 'Rumah Selaso-jatuh kembar"




Rumah rehat di Telok Senangin


Ini gambar rumah saya di Selinsing sekitar akhir tahun 80an.

No comments:

Post a Comment