ANASUKA

ANASUKA-Gabungan perkataan Arab dan Melayu membawa makna 'saya suka'. Bersesuaian dengan tema blog,Saya cuba merakamkan gambar2 lama dan baru tentang peristiwa istimewa bersama keluarga, saudara mara dan sahabat2 dalam aktiviti riadah yang saya lakukan bila ada kelapangan. Terkadang tersasar juga ke bahasa paninian

Tuesday, January 4, 2011

Menambak Tanah

Begitu cepat waktu berlalu. Dalam tak sedar dah 8 tahun saya beli tanah ni.Hajat dulu nak buat rumah kat sini.Terpaksa saya lupakan kerana kawan2 yang sama2 beli tanah kat sini tak menunjukan kesungguhan nak pindah. Saya pun faham. Malah isteri dan anak saya pun selesa di rumah kami sekarang.

Keluasan tanah adalah seekar. Tanah gambut dan agak rendah dari paras Jalanraya. Baru2 ni saya tambak untuk tinggikan dan luaskan lagi tapak rumah ini. Hasrat saya nak beli rumah kampung pindah dan dirikan kat sini.




Di tapak keluasan 150 kaki x 100 kaki

Sekarang saya masukkan 150 lori tanah liat campur tanah merah



Tanah gambut. Dah masuk 250 lori tanah merah dan 120 lori batu concrete rumah

Saya cadang nak tinggikan tapak rumah ini 3kaki dari paras jalan

No comments:

Post a Comment