ANASUKA

ANASUKA-Gabungan perkataan Arab dan Melayu membawa makna 'saya suka'. Bersesuaian dengan tema blog,Saya cuba merakamkan gambar2 lama dan baru tentang peristiwa istimewa bersama keluarga, saudara mara dan sahabat2 dalam aktiviti riadah yang saya lakukan bila ada kelapangan. Terkadang tersasar juga ke bahasa paninian

Thursday, January 6, 2011

Semai Anak Nangka Dan Anak Durian Belanda

Buat gardening depan rumah dgn Tasha


Biji durian belanda inisaya tabur di pasu bunga kira2 3 bulan yang lalu. Anak2 pokok ni dah besar dan perlu dipindah ke polybag.


Anak nangka Madu ni hadiah dari Hj Mokhtar. Ia di tanam di dalam bekas plstik minyak kelapa 5 kilo. Mak ehhh..tanam pokok mcm org dulu2!!.
Saya pindahkan ia ke dalam polybag yang lebih besar.


4 dari enam pokok durian belanda. Nak hadiah kat kawan2 3 pokok. Saya akan tanam 3 pokok di Kebun. Ada kawan kata anak durian belanda tidak dapat di tut . Semua di tanam dari biji


Campuran pasir, tanah bakar dan humus

No comments:

Post a Comment