ANASUKA

ANASUKA-Gabungan perkataan Arab dan Melayu membawa makna 'saya suka'. Bersesuaian dengan tema blog,Saya cuba merakamkan gambar2 lama dan baru tentang peristiwa istimewa bersama keluarga, saudara mara dan sahabat2 dalam aktiviti riadah yang saya lakukan bila ada kelapangan. Terkadang tersasar juga ke bahasa paninian

Saturday, June 25, 2011

Tall Tropical Rainforest Trees

Di pinggir padang golf Ria Bintan, di pulau Bintan Indonesia. Pokok2 hutan ini di kekalkan dalam keadaan alam semulajadinya.Di bawah pokok2 ini sungguh sejuk walaupun di waktu tengahari. Saya belum pernah melihat pemandangan pokok2 tinggi dan besar seperti ini tidak terdapat di mana2 padang golf lain.

1. Tall Tropical Rainforest Tree 1
Pokok ini mungkin telah berumur beratus tahun. Kebanyakan dahannya telah tiada . Namun, pokok ini masih gah di kalangan pokok2 lain yang tak kurang tingginya. Klik pada gambar untuk paparan yang lebih besar.


2. Tall Tropical Rainforest Tree 2


3. Tall Tropical Rainforest Tree 3


Buggy track
Ada tempat dimana buggy track terpaksa di buat melalui hutan untuk menghubungkan dua lubang golf. This track connects hole 9 and hole no 10. Cantik kan ?


4. Tall Tropical Rainforest Tree 4


5.Tall Tropical Rainforest Tree 5


6 Tropical Tall Rainforest Tree 6
Pucuk dan dahan lebih tinggi dari yang lain. Saya anggarkan ketinggian pokok ini melebihi 60 kaki.

No comments:

Post a Comment